دانستنی

بهترین قهوه برای بیداری

بهترین قهوه برای بیداری

قهوه یک از نوشیدنی پر طرفدار و دوست داشتنی است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوشیدنی که به صورت گرم سرو می‌شود، انواع مختلفی دارد. شاید بپرسید بهترین قهوه برای بیداری کدام است؟ اکثر این نوشیدنی‌ها برای سرحال شدن و کاهش خواب آلودگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علت این امر نیز وجود کافئین موجود در این ماده خوراکی است که در مواد دیگری مانند چای و شکلات نیز وجود دارد. با این حال مقدار کافئین موجود در این نوشیدنی نسبت به دیگر مواد خوراکی بیش تر بوده و در نتیجه برای رفع خواب آلودگی موثر تر است.

بهترین قهوه برای بیداری چیست؟

قصد دارید که مدت زمان بیش تری از روز را بیدار بمانید و از این رو به دنبال بهترین قهوه برای بیداری هستید؟ در حالت کلی این دانه‌ها به دو دسته اصلی عربیکا و ربوستا تقسیم‌بندی می‌شوند. نمونه‌های عربیکا بیضی شکل بوده و عطر و طعم بهتری دارند اما نسبت به نوع دوم کافئین کمتری دارد. ربوستا با طعمی تلخ و میزان کافئین بالا می‌توان به خوبی خواب آلودگی شما را کاهش دهد. در اکثر موارد این دو نوع قهوه را با نسبت‌های مختلفی با هم ترکیب کرده و به فروش می‌رسانند.
از این رو برای انتخاب بهترین نمونه باید به دنبال محصولی باشید که درصد ربوستای آن تا حد امکان بیش تر باشد. برای این که بتوانید ساعات بیش تری از روز بیدار بمانید، بهتر است که قهوه را به روش اسپرسو درست کنیم. در این روش درصد بالایی از کافئین وارد بدن شما شده و در نتیجه ساعات بیش تری بیدار می‌مانید. در این روش پودر قهوه با فشار بالایی توسط دستگاه اسپرسو به نوشیدنی تبدیل شده و در نتیجه کافئین زیادی به بدن انسان می‌رساند.  این در حالی است که دم کردن با فرنچ پرس میزان کافئین کم‌تری به بدن می‌رساند.
یکی از اسپرسوسازهای معروف و پرقدرت دستگاه اسپرسو چیم می‌باشد که فروشگاه گام نو مدل‌های مختلف این دستگاه را ارائه می‌کند.

 

بهترین قهوه برای بیداری چیست؟

 

استفاده از قهوه فوری برای بیدار ماندن

برای یافتن بهترین قهوه برای بیداری، می‌توانید به گونه ی دیگری عمل کنید. دقت داشته باشید که ۹۹ درصد از کافئین موجود در این نوشیدنی به سرعت جذب بدن شده و سریع فرد را سرحال می‌کند. معمولا این فرآيند حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن کاملا بی خواب می‌شوید. شما برای این که مدت زمان بیش تری بیدار بمانید می‌توانید از قهوه فوری استفاده کنید. توجه داشته باشید که این قهوه فقط در شرایطی باید مورد استفاده قرار بگیرد که امکان سرو قهوه تازه وجود نداشته باشد. بهترین نمونه از این قهوه‌ها، نمونه های گلد و یا نسکافه های کلاسیک است.
این نوع قهوه‌ها مقدار کافئين بالایی دارند و به صورت پودر شده بسته بندی شده و مورد استفاده قرارمی‌گیرند. بنابراین عمل آوری آن‌ها بسیار ساده بوده و استفاده از آن می‌تواند تا ساعت‌ها شما را بیدار نگه دارد. نسکافه نسبت به دیگر نمونه‌های قهوه میزان کافئین کم‌تری دارد و نمی‌تواند در بیدار ماندن شما تاثیر چندانی داشته باشد. از این رو این نوشیدنی برای رفع خواب آلودگی زیاد مناسب نیست و بهتر است به دنبال قهوه‌های تازه و یا قهوه فوری باشید.

نکات مهم در نوشیدن قهوه

حال که با بهترین قهوه برای بیداری آشنا شدید، به این نکته توجه داشته باشید که سرو این نوشیدنی باید با نکات خاصی همراه باشد. دقت داشته باشید که هرگز نباید با معده خالی و قبل از سرو صبحانه از این نوشیدنی استفاده کنید. این کار به شدت معده را اذیت کرده و در طولانی مدت مشکلات عمده‌ای برای معده به بار می‌آورد. این ماده میزان اسید هیدروکلریک معده را افزایش داده و در نتیجه باعث سوزش معده می‌شود. بهترین زمان برای نوشیدن قهوه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر است، همچنین اگر قرار است تایم بعد از ظهر را برای نوشیدن این نوشیدنی انتخاب کنید بهترین زمان ۲ بعدازظهر تا ۵ عصر است.
اگر صبح زود بیدار می‌شوید می‌توانید ساعت ۹ صبح را برای خوردن این نوشیدنی اختصاص دهید و اگر دیر از خواب بیدار می‌شوید ساعات پایانی صبح را برای این کار انتخاب کنید. افرادی که مشکل کیسه صفرا دارند، هرگز نباید این نوشیدنی را با معده خالی مصرف کنند. این کار می‌تواند عوارض جانبی مختلفی برای فرد به همراه داشته باشد که با استفراغ، اسهال، تب و درد شدید بروز می‌کند.

 

نکات مهم در نوشیدن قهوه

 

کلام آخر

بسیاری از افراد تمایل دارند که با بهترین قهوه برای بیداری آشنا شوند. این افراد باید بدانند که نمونه‌هایی از این نوشیدنی‌ها که کافئین بیش‌تری دارند، برای بیدار ماندن بهتر هستند. این نوشیدنی باید مقدار قهوه ربوستا بیش تری داشته باشد تا بتواند کافئین بیش تری به بدن برساند. نمونه‌های پودر شده و فوری نیز می‌توانند در بیدار ماندن بیش تر شما موثر باشند اما نوشیدن نمونه‌های تازه که با مخلوط ربوستا و عربیکا به دست می‌آیند، برای سلامتی انسان‌ها موثرتر هستند.

سوالات متداول برای بهترین قهوه برای بیداری

1. کاپوچینو تا چه زمانی خواب آلودگی را کاهش می‌دهد؟
این نوشیدنی می‌تواند در کاهش خواب آلودگی موثر باشد و تا زمانی که این ماده در بدن فرد هست، احتمال خواب آلودگی کم تر می‌شود.
2. زمان مناسب برای مصرف قهوه چند ساعت قبل از خواب است؟
اگر قصد دارید که خواب مناسبی داشته باشید، بهتر است که چند ساعت قبل از خواب از مصرف این نوشیدنی خودداری کنید. حداقل باید ۶ ساعت بین زمان نوشیدن قهوه و خواب شما فاصله باشد.
3. آیا روش آماده‌سازی قهوه می‌تواند در میزان بیدار ماندن شما تاثیر بگذارد؟
بله، برخی از روش‌ها مانند اسپرسو و فشرده سازی پودر قهوه می‌تواند کافئین بیش تری به بدن شما رسانده و در نتیجه ساعات بیش تری بیدار خواهید ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *